
Trzeba wiedzieć że seryjne oprogramowanie napisane przez producenta samochodu jest pakietem kompromisów - producenci samochodów wolą zabezpieczyć się np. na wypadek złego użytkowania czy serwisowania samochodu (zbyt rzadkie zmiany oleju) przez ograniczenie mocy. Jeżeli jednak posiadaczem samochodu jest osoba świadoma do czego i jak użytkuje swój samochód nic nie stoi na przeszkodzie aby wykonać modyfikację seryjnego oprogramowania na lepiej zoptymalizowane pod kątem potrzeb użytkownika. Typowy przyrost jaki można uzyskać w turbodoładowanym silniku po modyfikacji programu wynosi ok. 25% seryjnej mocy, z zaznaczeniem że jest to przyrost bezpieczny nie powodujący znaczącego wzrostu obciążenia silnika.

Wielu ludzi obawia się modyfikacji swoich samochodów ze względu na zagrożenie obniżenia trwałości silnika. Trzeba wiedzieć ze silniki skonstruowane są przez producentów, ze sporym nadmiarem wytrzymałości materiałowej co pozwala uzyskiwać bezpieczne przyrosty mocy bez zauważalnego wpływu na trwałość silnika.
Wysoce zmodyfikowane samochody, to również wysoka dbałość o stan i jakość elementów eksploatacyjnych. Trwałość silnika i jego osprzętu jest zależna od wielu czynników, wśród których najważniejszym jest kierowca. Zakres czynności które należy wykonywać aby długo i bezawaryjnie cieszyć się pracą swojego samochodu jest niewielki i w dokładnie równym stopniu dotyczy jednostki seryjnej i jej wytrzymałości.
Najważniejszym zaleceniem eksploatacyjnym, o którym trzeba pamiętać zawsze jest nie obciążanie zimnego silnika, gdyż z powodu słabego lub braku smarowania powoduje to bardzo mocno przyspieszone zużycie zarówno silnika jak i turbospreżarki. Optymalna temperatura pracy dla silników diesla to 90 stopni, poniżej tej temperatury nie powinno się korzystać zbyt mocno z pedału gazu.
Jak już wcześniej zaznaczono, turbosprężarka jest elementem którego chłodzenie oparte jest na układzie smarowania silnika. Podczas jazdy łożyskowanie wałka turbosprężarki nagrzewa się do bardzo wysokich temperatur z powodu prędkości obrotowych jakie osiągają wirniki turbosprężarki (ponad 100 tyś Obr). Natychmiastowe unieruchomienie silnika po zakończeniu forsownej jazdy kończy się nagłym brakiem smarowania i chłodzenia tego elementu co powoduje szereg niekorzystnych procesów wewnątrz turbosprężarki, takich jak zapiekanie oleju. Aby umożliwić odpowiednie rozłożenie się temperatur zaleca się przejechanie ostatnich 1-2 km trasy bez zbędnego obciążania silnika oraz odczekanie około 30-45s na wolnych obrotach przed zgaszeniem silnika.
Zalecany okres pomiędzy wymianami oleju w typowym silniku wysokoprężnym po modyfikacji to około 15 tyś kilometrów. Jeżeli samochód po modyfikacji użytkowany jest typowo okres ten nie wymaga skrócenia. Natomiast w silnikach które poddawane są znacznym obciążeniom (długie i częste jazdy z prędkością maxymalną) zaleca się skrócenie okresu wymiany oleju do ok. 10 tyś kilometrów, zalecenie to jest podyktowane głównie słabą jakością paliwa dostępnego w naszym kraju którego zanieczyszczenie powoduje przyspieszone zużycie oleju silnikowego.

Firma CompSport gwarantuje najwyższą jakość przeprowadzonych modyfikacji, ponieważ korzystamy tylko z części i urządzeń markowych producentów. Na wszystkie przeprowadzone przez naszą firmę pracę udzielamy gwarancji. W przeciwieństwie do typowej postawy firm tuningowych, dla których samochody klientów pełnią rolę "królików doświadczalnych" u nas wszystkie rozwiązania stosowane w samochodach klientów, zostały dokładnie przetestowane w naszych samochodach pokazowych pod kątem bezpieczeństwa jednostki napędowej.
Wszystkie nasze modyfikacje są mierzone na hamowni obciążeniowej marki MAHA LPS-3000. Jest to urządzenie najwyższej klasy, najnowocześniejsze w Polsce, dające nie tylko miarodajne i dokładne wyniki pomiaru mocy, ale pozwalające również na testy obciążeniowe samochodu, które są odzwierciedleniem rzeczywistej jazdy po drodze.