Firma CompSport oferuje kompleksowe modyfikacje mechaniczne silników Grupy VAG (Audi,VW,Seat,Skoda):
1.9 TDI - do 250Ps
1.9 TDI PD (100ps,115Ps) Zobacz wykres (seria)
Stage 1 (140-145Ps, 300-350Nm)
Chiptuning
Zobacz wykres (stg1)
Stage 2 (160-170Ps, 320-360Nm*)
Wydajniejszy intercooler+
Wydajniejsza turbosprężarka
Stage 3 (180-190Ps, 350-380Nm*)
Wydajniejsze pompowtryskiwacze
* w zależności od skrzyni biegów
1.9 TDI PD (105ps)Zobacz wykres (seria)
Stage 1 (145-150Ps, 300-320Nm)
Chiptuning
Zobacz wykres (stg1)
Stage 2 (165-175Ps, 320-340Nm)
Wydajniejsza turbosprężarka
1.9 TDI (130Ps)Zobacz wykres (seria)
Stage 1 (160-170Ps, 350-370Nm)
Chiptuning
Zobacz wykres (stg1)
Stage 2 (175-180Ps, 370-390Nm)
Wydajniejszy intercooler
Stage 3* (185-195Ps, 380-400Nm)
Wydajniejsza turbosprężarka
Stage 3 (215-230Ps, 400-430Nm)
Big Turbo* Wydajniejsza turbosprężarka CS1+
Kompletny układ wydechowy+
Mocniejsze sprzęgło Sachs Performance
Zobacz wykres (stg3)
Stage 4* (235-250Ps, 420-450Nm)
Zmodyfikowany wałek rozrządu
*dostępne tylko dla silników poprzecznych
1.9 TDI PD (150,160Ps)Zobacz wykres (seria)
Stage 1 (185-195Ps, 380-400Nm)
Chiptuning
Zobacz wykres (stg1)
Stage 2 (215-230Ps, 400-430Nm)
Big Turbo Wydajniejsza turbosprężarka CS1
Kompletny układ wydechowy
Mocniejsze sprzęgło Sachs Performance
Stage 3 (235-250Ps, 420-450Nm)
Zmodyfikowany wałek rozrządu
2.0 TDI CR/PD - do 260Ps
3.0 TDI - do 310Ps
4.2 TDI - do 410Ps
1,8T - do 350Ps
1,8T (150Ps EPC)
Stage 1 (170-180Ps, 260-270Nm)
Chptuning
Stage 2 (180-190Ps, 270-280Nm)
Wydajniejszy intercooler
Stage 3 (205-220Ps, 300-315Nm)
Kompletny układ wydechowy
Stage 4 (240-260Ps, 320-340Nm)
Wydajniejsza turbosprężarka KKK K04-20
Kolektor wydechowy
Wydajniejsze wtryskiwacze
1,8T (180Ps)
Stage 1 (195-205Ps, 260-270Nm)
Chptuning
Stage 2 (205-220Ps, 300-315Nm)
Wydajniejszy intercooler
Kompletny układ wydechowy
Stage 3 (240-260Ps, 320-340Nm)
Wydajniejsza turbosprężarka KKK K04-20
Kolektor wydechowy
Wydajniejsze wtryskiwacze
1,8T (210,225Ps)
Stage 1 (240-250Ps,320-340Nm)
Chiptuning
Stage 2 (255-265Ps,330-350Nm)
Kompletny układ wydechowy
Stage 3 (330-350Ps,380-400Nm)
Wydajniejsza turbosprężarka w technologii TwinScroll
Kolektor wydechowy pod TwinScroll
Wydajniejsze wtryskiwacze
Wydajniejszy intercooler
Mocne sprzęgło Sachs Performance
Kute Korbowody
2,7Bit - do 450Ps
2,7BiT (230, 250Ps)
Stage 1 (280-290Ps, 370-380Nm)
Chiptuning
Stage 2 (305-315Ps, 430-450Nm)
Wydajniejszy intercooler
Kompletny układ wydechowy
2,7BiT (265Ps)
Stage 1 (295-305Ps, 450-460Nm)
Chiptuning
Stage 2 (310-320Ps, 470-480Nm)
Wydajniejszy Intercooler
Kompletny układ wydechowy
Stage 3 (350-360Ps, 490-500Nm)
Wydajniejsze turbosprężarki KKK K04
Kolektory wydechowe
Wydajniejsze wtryskiwacze
2,7BiT (380Ps)
Stage 1 (410-420Ps, 490-510Nm)
Chiptuning
Stage 2 (440-450Ps, 530-550Nm)
Wydajniejszy intercooler
Kompletny układ wydechowy
2,8 VR6 24V Turbo - do 440Ps
2,8 VR6 24V Turbo (204Ps)
Stage 1 (215-220Ps, 280-290Nm)
Chiptuning
Stage 2 (340-360Ps, 390-410Nm)
Turbo Turbosprężarka Borg Warner Twin Scroll
Kolektor wydechowy pod Twin Scroll
Kompletny układ wydechowy
Wydajniejsze wtryskiwacze
Intercooler z orurowaniem
Kolektor ssący pod turbo
Komplet śrub ARP i Raceware
Przekładka odprężająca
Stage 3 (430-440Ps, 490-500Nm)
Turbo Wydajniejsze wtryskiwacze
Dodatkowa pompa paliwa
Większy przepływomierz
Mocne sprzęgło Sachs Performance
3,2 VR6 24V Turbo - do 520Ps
3,2 VR6 24V Turbo
(241Ps)/(250Ps) Zobacz wykres (seria)
Stage 1 (400Ps,460nm)
Turbosprężarka Garrett GTCS1
Kolektor wydechowy pod Turbo (Żeliwny)
Kompletny układ wydechowy (z klapka regulującą głośność)
Wydajniejsze wtryskiwacze Bosch
Intercooler z orurowaniem
Kolektor ssący pod turbo
Komplet śrub ARP i Raceware
Przekładka odprężająca
Elektroniczny system regulacji ciśnienia doładowania
Przeprogramowany seryjny sterownik silnika
Przeprogramowany seryjny sterownik DSG/S-Tronic
Stage2 (450Ps,540Nm)
Elementy zastosowane w Stage 1
Większy przeływomierz powietrza (w przypadku MKIV R32 Manual)
Dodatkowa pompa paliwa z nowym systemem paliwowym
Mocne sprzegło Sachs Performance (manual), 7mio tarczowe sprzegło (DSG/S-Tronic)
Stage3 (520Ps,600Nm)
Elementy zastosowane w Stage 1 i Stage 2
Turbospreżarka Garrett GTCS2
Wiekszy przepływomierz powietrza
Zobacz wykres (stg3)
Modyfikacje przewidziane są dla paliwa 98octan RON lub lepszych
1.4 TSI - do 220Ps
1.4 TSI (122Ps)
Stage 1 (140Ps, 240Nm)
Chiptuning
Stage 2 (160Ps, 250Nm)
Kompletny układ wydechowy
Stage 3 (190-200Ps, 270-280Nm)
Wydajniejsza turbosprężarka
Zmodyfikowany układ dolotowy
Zobacz wykres (stg3)
1.4 TSI (160Ps,180Ps)Zobacz wykres (seria)
Stage 1 (200-220Ps, 280-300Nm)
Chiptuning
Zobacz wykres (stg1)
1,8 TSI/TFSI - do 350Ps
1,8 TSI/TFSI (150,160Ps)
z łańcuchem rozrządu (Chain Drive) Zobacz wykres (seria)
Stage 1 (200-210Ps, 290-300Nm)
95octan RON
Stage 1 (215-225Ps, 320-330Nm)
98octan RON
Chiptuning
Zobacz wykres (stg1)
Stage 2 (230-240Ps, 330-340Nm)
Kompletny układ wydechowy
Zobacz wykres (stg2)
Stage 3 (290-300Ps, 340-350Nm)
Wydajniejsza turbosprezarka K04/06
Wydajniejszy intercooler
Zobacz wykres (stg3)
Stage3+* (325-335Ps, 390-400Nm)
Mocne Sprzegło Sachs Performance
Zobacz wykres (stg3+)
*Tylko dla wersji ze skrzynią manualną
Modyfikacje przewidziane są dla paliwa 98octan RON lub lepszych
2,0 TSI/TFSI - do 425Ps
2,0 TSI/TFSI (170,200,210Ps)
z łańcuchem rozrządu (Chain Drive)Zobacz wykres (seria)
Stage 1 (245-255Ps, 350-360Nm)
Chiptuning
Zobacz wykres (stg1)
Stage 2 (260-270Ps, 380-390Nm)
Kompletny układ wydechowy
Zobacz wykres (stg2)
Stage 3 (340-350Ps, 430-440Nm)
Wydajniejsza turbosprezarka K04/06
Wydajniejszy intercooler
Oprogramowanie DSG/S-Tronic
Zobacz wykres (stg3)
Stage 4 (415-425Ps, 490-510Nm)
Wydajniejsza Turbosprezarka w technologii Twin Scroll
Kolektor wydechowy pod Twin Scroll
Wydajniejsze wtryskiwacze
Kute Korbowody
Mocne sprzegło Sachs Performance/7mio tarczowe sprzegło DSG/S-Tronic
Modyfikacje przewidziane są dla paliwa 98octan RON lub lepszych
2.0 TSI/TFSI AVS (Audi Valvelift System)
(180,211Ps)Zobacz wykres (seria)
Stage 1 (245-255Ps, 390-400Nm)
Chiptuning
Zobacz wykres (stg1)
Stage2 (275-285Ps, 410-430Nm)
Kompletny układ wydechowy
Zobacz wykres (stg2)
Stage 3 (340-350Ps, 450-460Nm)
Wydajniejsza turbosprezarka K04/06
Wydajniejszy intercooler
Modyfikacje przewidziane są dla paliwa 98octan RON lub lepszych
2,0 Turbo FSI - do 425Ps
2,0 Turbo FSI (170,200Ps)Zobacz wykres (seria)
Stage 1 (240-250Ps, 340-350Nm)
Chiptuning
Zobacz wykres (stg1)
Stage 2 (260-270Ps, 360-370Nm)
Kompletny układ wydechowy
Zobacz wykres (stg2)
Stage 3 (315-325Ps, 390-410Nm)
Wydajniejsza turbosprezarka K04/06
Wydajniejszy intercooler
Oprogramowanie DSG/S-Tronic
Zobacz wykres (stg3)
Stage 4* (340-350Ps, 430-450Nm)
Wydajniejsze wtryskiwacze
Wydajniejsza wysokociśnieniowa pompa paliwa
Układ dolotowy
Zobacz wykres (stg4)
*tylko dla silników poprzecznych
Modyfikacje przewidziane są dla paliwa 98octan RON lub lepszych
2,0 Turbo FSI (230,235,240Ps)Zobacz wykres (seria)
Stage 1 (290-300Ps, 380-390Nm)
Chiptuning
Zobacz wykres (stg1)
Stage 2 (315-325Ps, 400-420Nm)
Wydajniejszy intercooler
Kompletny układ wydechowy
Zobacz wykres (stg2)
Stage 3 (340-350Ps, 430-450Nm)
Wydajniejsza wysokociśnieniowa pompa paliwa*
Układ dolotowy
Oprogramowanie DSG/S-Tronic
Zobacz wykres (stg3)
* Nie dotyczy silników o oznaczeniu CDL
Stage 4 (415-425Ps, 490-510Nm)
Wydajniejsza Turbosprezarka w technologii Twin Scroll
Kolektor wydechowy pod Twin Scroll
Wydajniejsze wtryskiwacze
Kute Korbowody
Mocne sprzegło Sachs Performance/7mio tarczowe sprzegło DSG
Zobacz wykres (stg4)
Modyfikacje przewidziane są dla paliwa 98octan RON lub lepszych
2,0 TFSI (265,270,272Ps)Zobacz wykres (seria)
Stage 1 (300-310Ps, 400-420Nm)
Chiptuning
Zobacz wykres (stg1)
Stage 2 (315-325Ps, 410-430Nm)
Układ wydechowy z klapką regulującą głośność
Wydajnieszy Intercooler*
Zobacz wykres (stg2)
*Dotyczy tylko silników o oznaczeniu CDL
Stage 3 (340-350Ps, 430-450Nm)
Wydajniejsza wysokociśnieniowa pompa paliwa*
Układ dolotowy
Oprogramowanie DSG/S-Tronic
Zobacz wykres (stg3)
* Nie dotyczy silników o oznaczeniu CDL
Stage 4 (415-425Ps, 490-510Nm)
Wydajniejsza Turbosprezarka w technologii Twin Scroll
Kolektor wydechowy pod Twin Scroll
Wydajniejsze wtryskiwacze
Kute Korbowody
Mocne sprzegło Sachs Performance/7mio tarczowe sprzegło DSG/S-Tronic
Zobacz wykres (stg4)
Modyfikacje przewidziane są dla paliwa 98octan RON lub lepszych
2,5 TFSI - do 410Ps
Po wymianie Intercoolera i rur doprowadzających powietrze to właśnie układ wydechowy staję się najbardziej restrykcyjnym elementem osprzętu silnika i uniemożliwia uzyskanie wyższych przyrostów.
Seryjne układy wydechowe w silnikach turbodoładowanych zaprojektowane są pod kątem cichej i ekologicznej pracy, co oznacza, że posiadają one zbyt mała średnicę prześwitu i tłumiki o
konstrukcji zakłócającej przepływ spalin. Modyfikacja oferowana przez naszą firmę polega na wykonaniu kompletnego układu wydechowego o średnicy dobranej do typu silnika z jednym
specjalnie przeliczonym tłumikiem przelotowym na końcu. Modyfikacja wydechu powoduje obniżenie ciśnienia(tzw. rozluźnienie wydechu) za turbosprężarką co zwiększa dynamikę gazów z
niej wypływających przez co wzrasta jej sprawność, znacznej poprawie ulega również czas od naciśnięcia pedału gazu do pełnego przyspieszenia gdyż turbosprężarka jest w stanie szybciej
osiągnać zadane ciśnienie turbodoładowania.
Trzeba zaznaczyć że tak zmodyfikowany wydech nie odznacza się zbyt głośną pracą gdyż większość dźwięków silnika wytłumionych jest przez turbosprężarkę. Pracę nowego układu wydechowego
słychać tylko w zakresie większych prędkości obrotowych silnika przy mocnym uchyleniu pedału gazu, jednocześnie dźwięk wydobywający się z układu wydechowego jest zaprzeczeniem teorii
że w silnikach wysokoprężnych nie da się uzyskać ładnej barwy jego brzmienia.
Klientów którzy obawiają się znacznego wzrostu głośności i obniżenia komfortu jazdy zapraszamy do przejażdżki którymkolwiek z naszych aut pokazowych, wszystkie posiadają tak zmodyfikowane układy wydechowe
i są eksploatowane w codziennej jeździe.
Oferta chiptuning i inne
Przeprowadzamy modyfikacje silnika, układu napędowego, paliwowego i podwozia pojazdu, dzięki którym osiąga się polepszenie parametrów technicznych i właściwości jezdnych pojazdów. Modyfikacje układu napędowego i paliwowego mają na celu otrzymanie większej mocy, większego momentu obrotowego, a dzięki temu osiągnięcie większych przyspieszeń i większej prędkości maksymalnej.
Trzeba wiedzieć że seryjne oprogramowanie napisane przez producenta samochodu jest pakietem kompromisów - producenci samochodów wolą zabezpieczyć się np. na wypadek złego
użytkowania czy serwisowania samochodu (zbyt rzadkie zmiany oleju) przez ograniczenie mocy. Jeżeli jednak posiadaczem samochodu jest osoba świadoma do czego i jak użytkuje
swój samochód nic nie stoi na przeszkodzie aby wykonać modyfikację seryjnego oprogramowania na lepiej zoptymalizowane
pod kątem potrzeb użytkownika. Typowy przyrost jaki można uzyskać w turbodoładowanym silniku po modyfikacji programu wynosi ok. 25% seryjnej mocy, z zaznaczeniem że jest
to przyrost bezpieczny nie powodujący znaczącego wzrostu obciążenia silnika.
Bezpieczeństwo
Wielu ludzi obawia się modyfikacji swoich samochodów ze względu na zagrożenie obniżenia trwałości silnika.
Trzeba wiedzieć ze silniki skonstruowane są przez producentów, ze sporym nadmiarem wytrzymałości materiałowej
co pozwala uzyskiwać bezpieczne przyrosty mocy bez zauważalnego wpływu na trwałość silnika.
Wysoce zmodyfikowane samochody, to również wysoka dbałość o stan i jakość elementów eksploatacyjnych.
Trwałość silnika i jego osprzętu jest zależna od wielu czynników, wśród których najważniejszym jest kierowca.
Zakres czynności które należy wykonywać aby długo i bezawaryjnie cieszyć się pracą swojego samochodu jest niewielki
i w dokładnie równym stopniu dotyczy jednostki seryjnej i jej wytrzymałości.
Najważniejszym zaleceniem eksploatacyjnym, o którym trzeba pamiętać zawsze jest nie obciążanie zimnego silnika,
gdyż z powodu słabego lub braku smarowania powoduje to bardzo mocno przyspieszone zużycie zarówno silnika jak
i turbospreżarki.
Optymalna temperatura pracy dla silników diesla to 90 stopni, poniżej tej temperatury nie powinno się korzystać zbyt mocno z pedału gazu.
Jak już wcześniej zaznaczono, turbosprężarka jest elementem którego chłodzenie oparte jest na układzie smarowania silnika.
Podczas jazdy łożyskowanie wałka turbosprężarki nagrzewa się do bardzo wysokich temperatur z powodu prędkości obrotowych jakie osiągają wirniki turbosprężarki (ponad 100 tyś Obr).
Natychmiastowe unieruchomienie silnika po zakończeniu forsownej jazdy kończy się nagłym brakiem smarowania
i chłodzenia tego elementu co powoduje szereg niekorzystnych procesów wewnątrz turbosprężarki, takich jak zapiekanie oleju.
Aby umożliwić odpowiednie rozłożenie się temperatur zaleca się przejechanie ostatnich 1-2 km trasy bez zbędnego obciążania silnika oraz odczekanie około 30-45s na wolnych obrotach przed zgaszeniem silnika.
Zalecany okres pomiędzy wymianami oleju w typowym silniku wysokoprężnym po modyfikacji to około 15 tyś kilometrów. Jeżeli samochód po modyfikacji użytkowany jest typowo okres ten nie wymaga skrócenia.
Natomiast w silnikach które poddawane są znacznym obciążeniom (długie i częste jazdy z prędkością maxymalną) zaleca się skrócenie okresu wymiany oleju do ok. 10 tyś kilometrów, zalecenie to jest podyktowane głównie słabą jakością paliwa dostępnego w naszym kraju którego zanieczyszczenie powoduje przyspieszone zużycie oleju silnikowego.
Gwarancja
Firma
CompSport gwarantuje najwyższą jakość przeprowadzonych modyfikacji, ponieważ korzystamy tylko z części i urządzeń markowych producentów.
Na wszystkie przeprowadzone przez naszą firmę pracę udzielamy gwarancji. W przeciwieństwie do typowej postawy firm tuningowych, dla których samochody klientów pełnią rolę "królików doświadczalnych" u
nas wszystkie rozwiązania stosowane w samochodach klientów, zostały
dokładnie przetestowane w naszych samochodach pokazowych pod kątem bezpieczeństwa jednostki napędowej.
Wszystkie nasze modyfikacje są mierzone na hamowni obciążeniowej marki MAHA LPS-3000. Jest to urządzenie najwyższej klasy, najnowocześniejsze w Polsce, dające nie tylko miarodajne i dokładne wyniki pomiaru mocy, ale pozwalające również na testy obciążeniowe samochodu, które są odzwierciedleniem rzeczywistej jazdy po drodze.