Po wymianie Intercoolera i rur doprowadzających powietrze to właśnie układ wydechowy staję się najbardziej restrykcyjnym elementem osprzętu silnika i uniemożliwia uzyskanie wyższych przyrostów.
Seryjne układy wydechowe w silnikach turbodoładowanych zaprojektowane są pod kątem cichej i ekologicznej pracy, co oznacza, że posiadają one zbyt mała średnicę prześwitu i tłumiki o
konstrukcji zakłócającej przepływ spalin. Modyfikacja oferowana przez naszą firmę polega na wykonaniu kompletnego układu wydechowego o średnicy dobranej do typu silnika z jednym
specjalnie przeliczonym tłumikiem przelotowym na końcu. Modyfikacja wydechu powoduje obniżenie ciśnienia(tzw. rozluźnienie wydechu) za turbosprężarką co zwiększa dynamikę gazów z
niej wypływających przez co wzrasta jej sprawność, znacznej poprawie ulega również czas od naciśnięcia pedału gazu do pełnego przyspieszenia gdyż turbosprężarka jest w stanie szybciej
osiągnać zadane ciśnienie turbodoładowania.
Trzeba zaznaczyć że tak zmodyfikowany wydech nie odznacza się zbyt głośną pracą gdyż większość dźwięków silnika wytłumionych jest przez turbosprężarkę. Pracę nowego układu wydechowego
słychać tylko w zakresie większych prędkości obrotowych silnika przy mocnym uchyleniu pedału gazu, jednocześnie dźwięk wydobywający się z układu wydechowego jest zaprzeczeniem teorii
że w silnikach wysokoprężnych nie da się uzyskać ładnej barwy jego brzmienia.
1,9 TDI PD (100ps,115Ps)
Stage 1 Chiptuning (140-145Ps, 300-350Nm)
Stage 2 Wydajniejszy intercooler+
Wydajniejsza turbosprężarka (160-170Ps, 320-360Nm*)
Stage 3 Wydajniejsze pompowtryskiwacze (180-190Ps, 350-380Nm*)
* w zależności od skrzyni biegów
1,9 TDI PD (105ps)
Stage 1 Chiptuning (145-150Ps, 300-320Nm)
Stage 2 Wydajniejsza turbosprężarka (165-175Ps, 320-340Nm)
1,9 TDI (130Ps)
Stage 1 Chiptuning (160-170Ps, 350-370Nm)
Stage 2 Wydajniejszy intercooler (175-180Ps, 370-390Nm)
Stage 3* Wydajniejsza turbosprężarka (185-195Ps, 380-400Nm)
Stage 3 Big Turbo* Wydajniejsza turbosprężarka CS1+
Kompletny układ wydechowy+
Mocniejsze sprzęgło Sachs Performance (215-230Ps, 400-430Nm)
Stage 4* Zmodyfikowany wałek rozrządu (235-250Ps, 420-450Nm)
*dostępne tylko dla silników poprzecznych
1,9 TDI PD (150,160Ps)
Stage 1 Chiptuning (185-195Ps, 380-400Nm)
Stage 2 Big Turbo Wydajniejsza turbosprężarka CS1
Kompletny układ wydechowy
Mocniejsze sprzęgło Sachs Performance (215-230Ps, 400-430Nm)
Stage 3 Zmodyfikowany wałek rozrządu (235-250Ps, 420-450Nm)
2,0 TDI 16V PD (140Ps)
Stage 1 Chiptuning (170-180Ps,360-380Nm)
Stage 2 Wydajniejsza turbosprężarka
Wydajniejszy intercooler* (195-205Ps, 390-410Nm)
Stage 3 Big Turbo** Wydajniejsza turbosprężarka CS2+
Kompletny układ wydechowy+
Mocniejsze sprzęgło Sachs Performance (225-235Ps, 400-420Nm)
Stage 4** Wydajniejsze pompowtryskiwacze+
Mocniejsze sprzęgło Sachs Performance (250-260Ps, 420-450Nm)
*dla silników wzdłużnych
**dla silników poprzecznych (oprócz VW Passat)
1,8T (150Ps EPC)
Stage 1 Chptuning (170-180Ps, 260-270Nm)
Stage 2 Wydajniejszy intercooler (180-190Ps, 270-280Nm)
Stage 3 Kompletny układ wydechowy (205-220Ps, 300-315Nm)
Stage 4 Wydajniejsza turbosprężarka KKK K04-20
Kolektor wydechowy
Wydajniejsze wtryskiwacze (240-260Ps, 320-340Nm)
1,8T (180Ps)
Stage 1 Chptuning (195-205Ps, 260-270Nm)
Stage 2 Wydajniejszy intercooler
Kompletny układ wydechowy (205-220Ps, 300-315Nm)
Stage 3 Wydajniejsza turbosprężarka KKK K04-20
Kolektor wydechowy
Wydajniejsze wtryskiwacze (240-260Ps, 320-340Nm)
1,8T (210,225Ps)
Stage 1 Chiptuning (240-250Ps,320-340Nm)
Stage 2 Kompletny układ wydechowy (255-265Ps,330-350Nm)
Stage 3 Wydajniejsza turbosprężarka w technologii TwinScroll
Kolektor wydechowy pod TwinScroll
Wydajniejsze wtryskiwacze
Wydajniejszy intercooler
Mocne sprzęgło Sachs Performance
Kute Korbowody (330-350Ps,380-400Nm)
2,7BiT (230, 250Ps)
Stage 1 Chiptuning (280-290Ps, 370-380Nm)
Stage 2 Wydajniejszy intercooler
Kompletny układ wydechowy (305-315Ps, 430-450Nm)
2,7BiT (265Ps)
Stage 1 Chiptuning (295-305Ps, 450-460Nm)
Stage 2 Wydajniejszy Intercooler
Kompletny układ wydechowy (310-320Ps, 470-480Nm)
Stage 3 Wydajniejsze turbosprężarki KKK K04
Kolektory wydechowe
Wydajniejsze wtryskiwacze (350-360Ps, 490-500Nm)
2,7BiT (380Ps)
Stage 1 Chiptuning (410-420Ps, 490-510Nm)
Stage 2 Wydajniejszy intercooler
Kompletny układ wydechowy (440-450Ps, 530-550Nm)
2,8VR6 24V (204Ps)
Stage 1 Chiptuning (215-220Ps, 280-290Nm)
Stage 2 Turbo Turbosprężarka Borg Warner Twin Scroll
Kolektor wydechowy pod Twin Scroll
Kompletny układ wydechowy
Wydajniejsze wtryskiwacze
Intercooler z orurowaniem
Kolektor ssący pod turbo
Komplet śrub ARP i Raceware
Przekładka odprężająca (340-360Ps, 390-410Nm)
Stage 3 Turbo Wydajniejsze wtryskiwacze
Dodatkowa pompa paliwa
Większy przepływomierz
Mocne sprzęgło Sachs Performance (430-440Ps, 490-500Nm)
3,2VR6 24V (241Ps)
Stage 1 Chiptuning (250-255Ps, 335-345Nm)
Stage 2 Turbo Turbosprężarka Borg Warner S200 Twin Scroll
Kolektor wydechowy pod Twin Scroll
Kompletny układ wydechowy
Wydajniejsze wtryskiwacze
Intercooler z orurowaniem
Kolektor ssący pod turbo
Komplet śrub ARP i Raceware
Przekładka odprężająca (390-410Ps, 480-500Nm)
Stage 3 Turbo Wydajniejsze wtryskiwacze
Dodatkowa pompa paliwa
Większy przepływomierz
Mocne sprzęgło Sachs Performance (450-470Ps, 500-520Nm Ograniczone)
2,0 TFSI (170,200Ps)
Stage 1 Chiptuning (240-250Ps, 330-340Nm)
Stage 2 Kompletny układ wydechowy (265-275Ps, 360-370Nm)
Stage 3* Wydajniejsza turbosprezarka K04/06
Wydajniejszy intercooler (290-300Ps, 380-400Nm)
Stage 4* Wydajniejsze wtryskiwacze (320-330Ps, 400-420Nm)
Stage 5* Wydajniejsza wysokociśnieniowa pompa paliwa
Układ dolotowy (340-350Ps, 430-450Nm)
*tylko dla silników poprzecznych
2,0 TFSI (230,240Ps)
Stage 1 Chiptuning (280-290Ps, 360-380Nm)
Stage 2 Wydajniejszy intercooler
Kompletny układ wydechowy (310-320Ps, 400-420Nm)
Stage 3 Wydajniejsza wysokociśnieniowa pompa paliwa
Układ dolotowy (340-350Ps, 430-450Nm)
Stage 4 Wydajniejsza Turbosprezarka w technologii Twin Scroll
Kolektor wydechowy pod Twin Scroll
Wydajniejsze wtryskiwacze
Mocne sprzegło Sachs Performance (380-400Ps, 450-470Nm)
2,0 TFSI (265,272Ps)
Stage 1 Chiptuning (300-310Ps, 400-420Nm)
Stage 2 Układ wydechowy (310-320Ps, 410-430Nm)
Stage 3 Układ dolotowy*
Wydajniejsza wysokociśnieniowa pompa paliwa (340-350Ps, 430-450Nm)
Stage 4 Wydajniejsza Turbosprezarka w technologii Twin Scroll
Kolektor wydechowy pod Twin Scroll
Wydajniejsze wtryskiwacze
Mocne sprzegło Sachs Performance (380-400Ps, 450-470Nm)
*tylko dla wersji 265Ps